Szeretnék nektek bemutatni egy ifjú tehetséges fotóst. Képein szimbolista elemek jelennek meg, a vágyak és a finom érzések világát roppant érzékenyen tudja kifejezni munkáin.
A képi világuk sajátos szimbolikát hordoz, inspirációt az álmaiból nyer. Többnyire embereket szeret ábrázolni, akiket egyfajta bizarr szépség jellemez. Marinka 2011-ben kezdte el MOME fotográfia szakának mesterképzését.
Miért, illetve hogyan orientálódtál a szakma irányába?
2007 karácsonyára kaptam egy kompakt fényképezőgépet és elkezdtem fotózni a körülöttem lévő dolgokat mint például a barátaimat és az eseményeket. Ezek egyfajta emlékképek voltak, mivel rossz a memóriám és így volt támpont mire visszaemlékezni. Ez idő alatt rajziskolába jártam,ahol a tanárok segítségével a fotográfia felé fordultam. 2008-ban jelentkeztem a MOME-ra, elsőre felvettek és azóta is itt tanulok, most már mester képzésen.
Ki az, akinek a pályája, munkássága a legnagyobb hatást gyakorolta rád? Van-e olyan ember, akit példaképednek tekintesz?
Amikor elkezdtem az egyetemet megismerkedtem Szabó Áronnal, aki rendező és stylist is. Az ő munkái voltak rám legelőször nagy hatással. Azon kívül, hogy látványvilágukban megragadtak a munkái. Magyarországon sajátos világot képvisel ez a fajta egyedi látásmód, ami számomra nagyon szimpatikus.
Ismert művészek közül mindig időszakos kedvenceim vannak. Most éppen: Boris Mikhailov ukrán fotós. A karakterek akiket lefotózott és a helyszínek, látvány együttesen felidézik bennem az Ukrajnában töltött időket. Otthonosak számomra. Példaképeimnek szüleimet tekintem, nagyon jó emberek.
A képeiddel mit szeretnél kifejezni, milyen koncepció vezérel?
Álmaimból nagyon sok inspirációt merítek, amiknek a látványvilága nagyon furcsa és ködös. Érzéseket szeretnék közvetíteni a nézők felé, hangulatokat, történet részleteket. Az egyes képek úgy hatnak, mint egy nagy történet részletei, amiket mindenki úgy rak össze ahogy szeretne, ahogy képzelete megengedi. Szeretem az egyszerű képeket, és a bizarr szépségeket.
Milyen visszajelzéseket kapsz? Hogyan éled meg az esetlegesen negatív kritikákat?
Sok jó visszajelzést kapok, negatívat kevésbé vagy egyáltalán nem. Gyakran kapok számomra semleges visszajelzést, amikor például valaki értetlenül áll a képeimhez: hogy nem értik hogy miért homályos egy kép…
Melyik médiumra szeretnél a későbbiekben több figyelmet szentelni a videózásra vagy a fényképezésre?
Mindkettő érdekel továbbra is, a videózásra most több időt szentelek az újdonsága miatt. Szeretem, hogy másfajta gondolkodásmódot igényel egy fotó és egy mozgókép.
Korábban láttam a fashion videot, amivel pályáztatok. Véleményem szerint kitűnő munka lett! A továbbiakban néhány kérdést szeretnék feltenni ezzel kapcsolatban:
Hogyan jött az ötlet, hogy egy ilyen videót elkészítsetek?
Köszönjük! Szabó Áronnal mindketten akartunk jelentkezni a fesztiválra, de végül úgy döntöttünk, hogy közös munkát készítünk. Áron volt a rendező, én az operatőr voltam, de rajtunk kívül még sok ember közös munkájaként jöhetett létre ez a másfél perc. Mindenképpen valami teljesen más, új, “rendbontó” kisfilmet / fashion videót akartunk, ami ki fog tűnni a többi munka közül. Így alakult ki, hogy némafilmes látványvilágot hozunk létre, és Király Tamás álmát feldolgozva, az Ő nagyszerű ruháit mutatjuk be.
Ki szervezte a munkálatokat?
Áron szervezett mindent, mivel stylist és látványos is volt még a rendezés mellett. Valamint a Shooters gyártásszervező cég a felvételhez szükséges eszközökkel segített minket.
Milyen érzés volt ennyi emberrel együtt dolgozni? Gazdagodtál valamilyen új tapasztalattal, élménnyel?
Nagyon összeszedett volt a csapatmunka ,az egyik legjobb amiben eddig résztvettem. Mindenki 100 százalékos teljesítményt nyújtott a kiadott feladatában. Bernáth Milán volt a világosítónk, Pajor Kristóf és Pálfalusi Attila mindenesek, Jakab Péter készítette a háttereket, Horváth Ági sminkelt, Szél Soma hajat készített, a Baltazár Színház tagjai pedig szereplésükkel segítettek nagyon sokat. Valamint Kostil Luka és Erdélyi Flóra csinálták az utómunkát.
A digitális vagy az analóg technikát preferálod? Megoszlanak erről a vélemények, bár inkább a végeredmény az, ami számít, semmint, hogy mivel készült!
Digitális technikával dolgozom, mert most erre van lehetőségem, de nem gondolom hogy valamelyik is jobb vagy rosszabb lenne a másiknál. Inkább az a fontos, hogy hogyan használod ki a technika sajátságait, fotós látásodat hogy tudod egy adott témában kibontakoztatni, mi a közölnivalód, mekkora ereje van a képeidnek, és milyen a hatása a nézőkre. Én ezeket fontosabb dolgoknak tartom.
Van-e még olyan téma, amit nem említettem, de fontosnak tartod, hogy mesélj róla?
Február végén a MONO Galériában Koleszár Adéllal és Kovács Dáviddal kiállítunk. Érdekes lesz, mivel mindhármunknak teljesen más stílusa van és mindenki egy külön termet kap, tehát keveredünk, de mégsem. A blogomon fent lesz a pontos dátum és az infók. Sok szeretettel várunk mindenkit!
– The Fashion Hunter –
A The Fashion Hunter engedélyével.